Stryków: Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów
komunalnych.
Numer ogłoszenia: 16902 - 2014; data zamieszczenia: 15.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strykowie , ul. Batorego 25,
95-010 Stryków, woj. łódzkie, tel. 042 7198198, faks 042 7198198.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest
odbiór, transport (środkami transportu Wykonawcy) i zagospodarowanie nie segregowanych odpadów
komunalnych o kodzie (20 03 01) oznaczone w Wspólnym Słowniku Zamówień Kodem CPV: 90.51.20.00 - 9,
90.00.00.00 - 7 z terenu Miasta - Gminy Stryków. Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów
komunalnych stanowiąca przedmiot niniejszego postępowania musi być realizowana z uwzględnieniem
wymogu przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych do RIPOK (Regionalnej Instalacji Przetwarzania
Odpadów Komunalnych) w Krzyżanówku (gm. Krzyżanów). Ilość odpadów, w czasie trwania umowy o
zamówienie publiczne szacuje się na 2 000 ton. W celu odbioru odpadów od Zamawiającego, Wykonawca
będzie podstawiał w miejsce wskazane przez Zamawiającego (teren ZGKIM, ul. Batorego 25, 95- 010
Stryków), kontenery służące do transportu odpadów o tonażu 10 ton lub większym. Zamawiający dopuszcza
możliwość zmiany miejsca podstawienia kontenerów. Załadunek odpadów dokonuje Zamawiający we
własnym zakresie. Odbiór odpadów realizowany będzie każdego dnia tygodnia oprócz niedzieli i świąt, po
telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, nie później niż w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. Oznaczenie
wg CPV: 90.51.20.00 – 9. 90.00.00.00 - 7 Wykonawca może powierzyć część zamówienia
podwykonawcy/om z tym, że Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, która zostanie
powierzona podwykonawcy/om. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie
przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje wyboru
najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego
rodzaju zamówień zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r.
poz. 907 ze zm.) stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.20.00-9, 90.00.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości - 5000 PLN, (słownie: pięć tys. zł),
Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu,
na konto Zamawiającego: BANK SPÓŁDZIELCZY STRYKÓW 34878500022001000093350018 lub w jednej z
poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielni kasy oszczędnościowo -
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c)
w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b
ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.
U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, z późn. zm.), W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę
należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie
przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Potwierdzoną za zgodność
kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty, W przypadku wnoszenia wadium w
pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do
oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat) przed upływem
terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania
ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. Dokument w formie
poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne
żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego
bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z
art. 46 Ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 Ustawy. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania.
III.2) ZALICZKI
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania tj.: Wykonawca jest
wpisany do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września
1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwego Wójta w
zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz posiada zezwolenie na transport odpadów, o
którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2001 r., Nr 62, poz.
628) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49
ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) w zakresie
transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia oraz posiada zezwolenie na przetwarzanie
odpadów, o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013
r., poz. 21), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić przetwarzanie odpadów we
własnym zakresie. W przypadku gdy wykonawca zamierza przekazać odpady innemu podmiotowi
w celu ich przetwarzania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem
posiadającym zezwolenie w tym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać
odpady innemu podmiotowi prowadzącemu przetwarzanie odpadów poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem
posiadającym zezwolenie w tym zakresie wynikające z prawa kraju przeznaczenia, jeżeli jest
wymagane. Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie
spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co
najmniej dwie usługi odpowiadające przedmiotowi zamówienia, każda usługa na kwotę nie mniejszą
niż 150 000,00 PLN, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których usługa(i) zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie - według załącznika nr 6 - Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku jeśli
wykaz będzie zawierał co najmniej 2 wykonane w/w usługi. Zamawiający oceni spełnienie warunku
udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający
oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie
dokumentów załączonych do oferty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający
oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie
dokumentów załączonych do oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Należy złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a do Specyfikacji. Zamawiający
oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu metodą spełnia/nie spełnia, na podstawie
dokumentów załączonych do oferty.Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków.
Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
• potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub
licencje;
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych,
głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały
wykonane lub są wykonywane należycie;
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw
do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt
III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1, 2.oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień - zał. nr 7, 3. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2a, 4. wykaz osób, które będą wykonywać
zamówienie, ze wskazaniem w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć
podwykonawcom - według załącznika nr 5, 5.wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie,
potwierdzający wykonanie co najmniej 2 usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia, każda usługa na
kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 PLN, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługa(i) zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane
lub są wykonywane należycie - według załącznika nr 6 - Wykonawca potwierdzi spełnianie warunku jeśli
wykaz będzie zawierał co najmniej 2 wykonane w/w usługi, 6.dowód wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: 1. w
uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności,
których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 2. w przypadku, gdy zmiany postanowień
zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia, 3.
aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny, 4. zmiany w sposobie dokonywania płatności,
rozliczania, 5. zmiany danych Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób
kontaktowych itp., 6. uwarunkowań społecznych (protestów, listów, petycji, itp.), 7. rezygnacji przez
Zamawiającego z części usługi, 8. zmiany stanu prawnego, 9. braku możliwości kontynuacji wykonywania
usługi z winy Zamawiającego, 10. działania sił natury. Warunki dokonania zmian: a) zmiana postanowień
zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem
nieważności, b) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: opisze zaistniałe okoliczności,
uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała
wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, opisze wpływ zmian na termin wykonania umowy, c) wniosek o zmianę
postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany
Podwykonawcy/ów za pisemną zgodą Zamawiającego w zakresie określonym w ofercie lub wprowadzenie
nowych z zastrzeżeniem, iż nie mogą oni realizować części zamówienia przewidzianej do wyłącznej
kompetencji Wykonawcy (o ile takie zastrzeżenie zostało dokonane przez Zamawiającego w SWIZ). Wraz z
niniejszą propozycją, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić umowę/projekt umowy z
podwykonawcą/podwykonawcami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: zgkim.stryków.bipfirma.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej 95-010 Stryków, ul. Batorego 25.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.01.2014
godzina 11:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 95-010 Stryków, ul. Batorego 25 -
sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Strykowie